Re: Pomarańcza w doniczce

Data: 2023-07-06 11:05:59
Temat: Re: Pomarańcza w doniczce
Od: Trybun <M...@j...cb>

W dniu 05.07.2023 o 23:32, XL wiosenna pisze:

> Mango i awokado sobie wyhoduj z pestek z przejrzałych owoców tychże. Szczególnie
awokado jest piękne. Miałam trzyletnie chyba, przycinane co roku, bo rosło jak
głupie. Kruche bardzo - spadło ze schodów tarasowych podczas burzy i się kompletnie
połamało, nie miałam czego ratować. A też miałam wtedy i tak już za dużo tego dobra
wszelkiego. Teraz mam ,,tylko" figi coś koło 5 sztuk, 1pomarańczę, 2 kalamondyny
(kwaśne, ale przepyszne do herbaty zimą, boskie wręcz, jak żaden inny cytrus) i 1
cytrynę skierniewicką kupioną lata temu. Wszystko owocuje. I syatematycznie to
wszystko przycinam, bo zimą muszę cytrusy stłoczyć w jednym nieogrzewanym pokoju z
południową wystawą, a figi zimują z oleandrami w niemal ciemnej piwnicy, w
najwiekszym z jej pomieszczeń, gdzie trzymam też zapasy - temp. 5-8 stopni.

Z mango i awokado już eksperymentowałem. Mango nawet nie wzeszło, pewnie
ma jakieś szczególne wymagania co do uprawy. Natomiast awokado tak jak
piszesz - wschodzi rośnie, jednak u mnie żadne nie przetrzymało zimy,
już w grudniu liście zaczynają brązowieć i drzewko powoli usycha. Nie
mam pojęcia co jest przyczyną, za mało słońca czy za zimno jak na jego
potrzeby. Z tego co pamiętam to Ty masz coś w rodzaju oranżerii, a u
mnie to tylko doniczki w oknie nad grzejnikiem.