Autotranskrypcja dla niedosłyszących

następny post »
From: Gerard <g...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Autotranskrypcja dla niedosłyszących
Date: Sat, 20 Apr 2024 10:43:58 +0200

Nie wiem, czy jeszcze ktoś tu zagląda, ale jeśli tak, to może komuś
przyda się poniższa informacja.
W przeglądarce Google Chrome od dłuższego czasu dostępna była funkcja
wyświetlania automatycznie generowanych napisów do każdego odtwarzanego
w przeglądarce wideo. Działała ona jednak jedynie dla języka
angielskiego. Niedawno Google zaczęło powiększać liczbę obsługiwanych
języków i nareszcie doczekaliśmy się również obsługi języka polskiego.
Jak z niej skorzystać? Kiedy w Chrome odtwarzamy jakieś wideo z
dźwiękiem, to na prawo od paska adresu pojawia się ikona z trzema
poziomymi kreskami i nutką - to właśnie ona skrywa opcje napisów na
żywo. Pozwala na włączenie okienka z napisami, a także ustawień napisów,
gdzie można dodać potrzebne języki czy dostosować ich rozmiar.
Oczywiście jakość napisów zależy od tego, jak wyraźny jest głos w
nagraniu, ale z mojego doświadczenia z wersją angielską i wstępnych
testów z polską wynika, że są bardzo pomocne - ja oglądając streamy
jestem w stanie uczestniczyć swobodnie w rozmowie ze streamerem i
reagować na to, co mówi.

Pozdrawiam,
Gerard