Re: Autotranskrypcja dla niedosłyszących

Data: 2024-04-23 00:25:43
Temat: Re: Autotranskrypcja dla niedosłyszących
Od: Gerard <g...@g...com>

W dniu 23.04.2024 o 00:13, jn pisze:
> Takie coś jest od jakiegoś czasu w serwisie YouTube.
> Teraz przeszło na przeglądarkę Chrome.

Zgadza się, ale ta funkcja w YouTube była ograniczona tylko do tego
serwisu, i w dodatku nie we wszystkich filmach jest włączona. Możliwość
włączenia tego w przeglądarce sprawia, że można użyć transkrypcji w
dowolnej usłudze przesyłającej dźwięk przez przeglądarkę (np. YouTube,
Twitch, Discord), a nawet w dowolnym pliku dźwiękowym lub wideo, jaki
mamy na komputerze (bo można go wyświetlić w przeglądarce). Dlatego tak
mnie ucieszyła ta funkcja i pomyślałem, że warto o niej powiadomić.

Swoją drogą, warto też zauważyć, o ile współczesne autotranskrypcje są
lepsze od wczesnych prób z automatycznymi napisami na YouTube. O ile na
początku napisy rzadko miały coś wspólnego z mówionym tekstem i służyły
raczej jako znaczniki czasu do przygotowania "ręcznych" napisów, o tyle
teraz w większości przypadków radzą sobie przynajmniej poprawnie. Może
taki postęp technologiczny sprawi, że w końcu większość filmów/seriali w
TV czy serwisach streamingowych będzie miała dołączone poprawne napisy
(za co trzymam kciuki).

Pozdrawiam,
Gerard