ryż basmati

1. Data: 2004-03-30 09:40:45

Temat: ryż basmati
Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak dobrze ugotowac ryz basmati
mam jakies przykre doswiadczenia w tej materii
czekam na opinie

1. Data: 2004-03-30 10:02:30

Temat: Re: ryż basmati
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> jak dobrze ugotowac ryz basmati
> mam jakies przykre doswiadczenia w tej materii
> czekam na opinie

Ja zawsze gotuję w teflonowym rondelku, wtedy na pewno się nie przyklei.
Zalewam dwa i pół raza większą objętością wody i gotuję na malutkim ogniu,
dopóki nie wchłonie całej wody. Solę pod koniec. Potem wyłączam, daje mu
jeszcze chwilkę, żeby doszedł pod przykryciem i gotowe.

1. Data: 2004-03-30 10:34:47

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalewam dwa i pół raza większą objętością wody

wrzacej wody, do mikrofali na 2-3 min. na max do zawrzenia, po czym 20 min na
180W.

Potem trzeba widelcem rozkruszyć.na koniec zamieszac widelcem.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-03-30 10:45:39

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zora" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> wrzacej wody, do mikrofali na 2-3 min. na max do zawrzenia, po czym 20 min
na
> 180W.

Po co tak długo? Mój tradycyjny sposób zajmuje ok 15 minut. Zalewam zimną
wodą.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-03-30 17:24:37

Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> jak dobrze ugotowac ryz basmati
Odmierzona ilosc ryzu podsamzyc na goracym oleju, np oliwie z oliwek, az
niekotre zairenka zrobia sie nawet lekko brazowe. Zalac gotujaca sie woda w
ilosci 2x wiekszej niz ryzu, czyli 1 szklanka ryzu= 2 szklanki wody.Posolic.
Gotowac na malutkim ofgniu ok. 20 minut , az wchlonie sie woda, a potem
potrzymac pod przykryciem jeszcze 15 minut, Wychodzi przepyszny i zawsze sie
udaje,nie wymaga specjalnego garnka.
Pozdrawiam Hafsa

--
moj adres:hafsa[małpa]poczta.onet.pl
strona domowa: www.hafsa.republika.pl

1. Data: 2004-03-30 22:50:41

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hafsa napisał:

> [...]
> potrzymac pod przykryciem jeszcze 15 minut, Wychodzi przepyszny i zawsze sie

Jeszcze lepiej zamiast wody uzyc bulionu, a na kilka sekund przed jego
dolaniem do smazacego sie ryzu wsypac curry, albo kurkume z chilli, albo
sama ostra papryke i porzadnie zamieszac. Co kto lubi :)

D.

1. Data: 2004-03-31 08:57:28

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> Odmierzona ilosc ryzu podsamzyc na goracym oleju, np oliwie z oliwek, az
> niekotre zairenka zrobia sie nawet lekko brazowe.
> ^^^^^^^

No, brązowe to lekka przesada. W trakcie podsmażania wciąż mieszać, aż
ziarenka zrobią się matowo białe (przed smażeniem są takie jakby nieco
przezroczyste)
Pozdrówka - Agnieszka

Śledzie w cieście
niedoswiadczona-jak zrobic ges