problemy z zasypianiem

1. Data: 2006-12-05 01:37:19

Temat: problemy z zasypianiem
Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł (8 lat) zawsze miał trudności z zasypianiem, ale ostatnio (po
przeziębieniu z wieczornymi atakami kaszlu) jest bardzo źle. Potrafi nawet
godzinę przewracać się w łóżku. Śpi mniej niż 9 godzin (widać, że jest
zmęczony i wieczorami marudny), ale nie przekłada się to na szybsze
zasypianie.

Napiszcie proszę, jak wyciszacie dzieci.

Ewa

2. Data: 2006-12-05 03:45:33

Temat: Re: problemy z zasypianiem
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> wrote in message
> Napiszcie proszę, jak wyciszacie dzieci.

moze mu cos poczytaj, melise do picia na noc daj.

czy on sie czegos boi?

iwon(K)a

3. Data: 2006-12-05 08:44:07

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Dec 2006 02:37:19 +0100, EwaP <e...@b...wroc.usun.to.pl>
wrote:

> Pawe? (8 lat) zawsze mia? trudno?ci z zasypianiem, ale ostatnio (po
> przezi?bieniu z wieczornymi atakami kaszlu) jest bardzo 1/4 le. Potrafi
> nawet
> godzin? przewracaae si? w ?ó?ku. ?pi mniej ni? 9 godzin (widaae, ?e jest
> zm?czony i wieczorami marudny), ale nie przek?ada si? to na szybsze
> zasypianie.
>
> Napiszcie prosz?, jak wyciszacie dzieci.

A co on robi, zanim się położy?

Borek
(który jako dziecko nigdy nie mógł zasnąć, a od parunastu lat zasypia jak
dziecko)
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

4. Data: 2006-12-05 16:15:02

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> wrote in message
> Napiszcie proszę, jak wyciszacie dzieci.

W tym wieku:
- czytanie przed snem (Emilka już czytała sama, ale czasem jeszcze
czytaliśmy razem)
- długie przytulanie i rozmowa: pocieszająco, badająca - zwykle był jakiś
problem, choć może się nam wydawać, że błahy.
- Bajki-Grajki puszczone cichutko do zasypiania ( w tej fazie było już
przygaszone światło )
- jak kolejny raz zajrzałam i mała się przewracała, to czasem (choć już
bardzo rzadko) kładłam się obok niej i tak w ciemności zasypialiśmy ...
razem ;) (potem albo mąż mnie budził, albo sama, albo młodsze)
- w bardziej drastycznych przypadkach zaparzałam słabą herbatkę z lipy.
Pomagała :)

Pozdrawiam
Jola

5. Data: 2006-12-05 17:22:13

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> wrote in message
>
> moze mu cos poczytaj, melise do picia na noc daj.
>
> czy on sie czegos boi?

Czytamy, opowiadamy, a On zazwyczaj gada i gada. Na pewno powodem nie jest
strach.

Ewa

6. Data: 2006-12-05 17:25:53

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> razem ;) (potem albo mąż mnie budził, albo sama, albo młodsze)
> - w bardziej drastycznych przypadkach zaparzałam słabą herbatkę z lipy.

Jeśli się położę przy Pawle, to zasypiamy razem. Niestety później ja nie
jestem w stanie się dobudzić przez kilka godzin.
Czytanie, przytulania i rozmowy też mamy, al;e mogą one trwać bez końca.
Czy lipa ma właściwości uspokajające? (myślałam, że melisa).

Ewa

7. Data: 2006-12-05 18:33:35

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytamy, opowiadamy, a On zazwyczaj gada i gada. Na pewno powodem nie jest
> strach.

moze zacznij go wyciszac juz dlugo przed spaniem, zednych zabaw fizycznych,
skakan, biegan. warto poczytac strony poswiecone bezsennosci bo tam
nieco porad na ten temat. mi wszystki wychodzi w jezyku ang ale moze
Ty wygoglasz cos po polsku,

iwon(K)a

8. Data: 2006-12-05 18:58:40

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> napisał w
wiadomości news:op.tj2vvtcx26l578@borek...

> Borek
> (który jako dziecko nigdy nie mógł zasnąć, a od parunastu lat zasypia jak
> dziecko)

Gada.Oprócz tego słucha czytania itd.

Ja też zasypiam jak kamień po przyłożeniu głowy do poduszki. Chyba że
wcześniej zasnęłam (np. z Młodym), wstałam i pracowałam. Wtedy też potrafię
się przewracać nawet 1,5 godziny.

Ewa

9. Data: 2006-12-05 21:42:01

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:el2ifm$dv7$1@opat.biskupin.wroc.pl>
EwaP <e...@b...wroc.usun.to.pl> pisze:

> [...]
> nawet godzinę przewracać się w łóżku. Śpi mniej niż 9 godzin (widać,
> że jest zmęczony i wieczorami marudny), ale nie przekłada się to na

A nie dostaje jakichś leków w związku z przeziębieniem, które moga powodować
pobudzenie?
A może jest za gorąco, za sucho w pokoju. Może ma za ciepłą piżamę, kołdrę.
Może za dużo emocji w ciągu dnia (czy coś się zmieniło w szkole, w domu).
Powodów może być mnóstwo.

> Napiszcie proszę, jak wyciszacie dzieci.

U nas raczej nie ma problemów z zasypianiem, a gdy pojawiają się
sporadycznie, to w pogotowiu mam syropy uspokajające: Melisal albo
Neospasminę.
Staram się, żeby dzieciaki nie ganiały jak szalone przed samym pójściem spać
i nie robiły jakichś energochłonnych czy stresujących czynności (odrabianie
lekcji, porządki itp.). Z reguły biorą ciepłą relaksującą kąpiel/prysznic,
piją mleko/wodę, czytają sobie w łóżkach przez 15-30 minut i potem gaszę im
światło. Na noc zazwyczaj zostawiam uchylone/rozszczelnione okno i skręcam
grzejnik do zera.

--
Nixe

10. Data: 2006-12-06 10:54:05

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli się położę przy Pawle, to zasypiamy razem.

Mnie też Emilka usypia ;) Dlatego jak już przytulałam, to sobie np. czytałam
książkę ;) I jak pisałam - robiłam to w ostateczności.
Gdzieś jak miała 5 lat przeszłyśmy do etapu, w którym ja ją przytulałam - do
momentu, gdy robiła się senna, wtedy wstawałam i siadałam obok niej i
czytałam (ale moje dziecko dodatkowo bało się duchów i potworów) -
przygaszałam światło. Potem już przytulałam i wychodziłam. Z czasem
nauczyłam się nie zasypiać od razu ;) (ale światło było zapalone). A jak
zasnęłam, to znaczy, że byłam naprawdę zmęczona i w końcu praca, pracą, ale
mój wypoczynek też jest ważny ;)))

> Czytanie, przytulania i rozmowy też mamy, al;e mogą one trwać bez końca.

Czytanie i przytulanie jako element uspokojenia, wejścia w sen - taki
rytuał. Rozmowy tylko wtedy, gdy czułam, że coś moje dziecko gnębi (a
przeżywała i to bardzo wydarzenia z całego dnia) i była potrzeba jej
uspokojenia/wyciszenia.
Dlatego u nas rozwiązaniem stały się Bajki-Grajki i nastawiona cichutko
wieża. Moja córka w tym wieku potrafiła codziennie przed zaśnięciem
wysłuchać ze dwa razy "Przygody Krasnala Hałabały" ;)

O dobrze przygotowanym łóżku już nie wspomnę ;) To całe gniazdko z mnóstwem
rzeczy niezbędnych do spania (ze 6 książek, pilot do wieży, zegar, masa
przytulanek, ze trzy jaśki). W pokoju jest raczej chłodno.

> Czy lipa ma właściwości uspokajające? (myślałam, że melisa).

Nie tyle uspokajające, co nasenne. To taki nasz rodzinny wynalazek. Moja
mama odkryła, że gdy nie może zasnąć, to pomaga jej lipa :) Przekazała tę
wiedzę wnuczce :)) Herbatka z lipy działała zawsze :)

Pozdrawiam
Jola

może się myl
no to sie wreszcie dowiedziałam :-)
dzieci i koty
jak radzicie sobie z zapachem potu u Waszych dzieci?
[waw] Gry planszowe