Re: czy lody są niezdrowe

Data: 2006-02-04 20:57:08
Temat: Re: czy lody są niezdrowe
Od: "Marek Li" <M...@o...pl>

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:tuih8tgbj50f$.1jqbmd0cj5id4$.dlg@40tude.net...

> No to już zgłupiałem. Jak ludzie w fabryce wykonują zadanie polegające
> na
> "łączeniu wielu różnych elementów w jedną całość" to wykonują
> produkcję czy
> syntezę?

Nie dyskutujemy o fabrykach. Ale skoro prosisz o wyjaśnienie, to
tłumaczę: w fabryce (z twojego przykładu) produkują wykorzystując w
procesie produkcji syntezę.
Określenia produkcja, jako zorganizowanej działalności ludzkiej, nie
może stosować do procesó syntezy zachodzących w organizmie, bo nie są
przykładem zorganizowanej działalności ludzkiej.

> Ależ ja tłoczę krew jak najbardziej. Używam do tego głównie serca.
> Choć
> robię to nieświadomie, to ja to robię, a nie jakiś outsource'ingowy
> organ.

Skoro ty tłoczysz krew, a uzywasz do tego GŁÓWNIE serca, to napisz, jak
na tłoczenie przez CIEBIE krwi wpływaja twoje: żołądek, paznokcie,
moczowody, napletek itd.

> A myślisz, że reakcje w organiźmie, w tym wypadku w trzustce zachodzą
> jakoś
> psiejsko czarodziejsko? Nawet jeśli zachodzi produkcja polegająca na
> zasadzie syntezy z już gotowych składników to i tak potrzebne są różne
> składniki dodatkowe będące między innymi katalizatorami reakcji.

Czy ty zdajesz sobie aby na pewno sprawę z tego, że usiłujesz pisać o
procesach ekspresji fenotypowej genów, bo tym właśnie jest synteza
cząsteczki proinsuliny (a powstanie z niej insuliny jest juz trochę
innym procesem).