Pożeczka

1. Data: 2006-04-25 09:05:49

Temat: Pożeczka
Od: "Halina" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pożeczek mam dwa rodzaje krzaczków, jedne niziutkie- późniejsze, drugie
wysokie, wcześniejsze i smaczniejsze. Krzewy maja tak ze 30 lat. Na skutek
zmian organizacyjnych ogródka chciałabym mieć wysokie w innym miejscu. I
teraz pytanie - jak tego dokonać?
Czy próbowac przesadzić krzewy, próbować oddzielic kawałek krzewu czy
ukorzenić patyka? A może lepiej kupić całkiem nowy? Jeśli tak to pytanie - jak
uzyskać pewność, że będzie to ta wysoka pożeczka?
Prosze o podpowieź i pozdrawiam - Halina

2. Data: 2006-04-25 09:29:44

Temat: Re: Pożeczka
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pożeczek mam dwa rodzaje krzaczków,

> teraz pytanie - jak tego dokonać?

posadzic ogurki :)

pozdrawiam
pluton

3. Data: 2006-04-25 10:59:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <h...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> jak
> uzyskać pewność, że będzie to ta wysoka pożeczka?
> Prosze o podpowieź i pozdrawiam - Halina

Bardzo łatwo się ukorzeniają, dlatego wystarczy koniec pędu umocować w ziemi
i podlewać, jeżeli sucho...

4. Data: 2006-04-25 17:05:43

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba chodzi o porzeczki?

5. Data: 2006-04-25 21:00:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo łatwo się ukorzeniają, dlatego wystarczy koniec pędu umocować w
> ziemi i podlewać, jeżeli sucho...

Porzeczki mozesz tez przesadzic. To nic trudnego. Pora jeszcze wzglednie
dobra, chociaz ja bym to robil wczesniej.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2006-04-26 07:46:07

Od: " Halina" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MM <m...@o...pl> napisał(a):

> Chyba chodzi o porzeczki?

Faktycznie. Pomylić się nie grzech, ale wstyd :(.

7. Data: 2006-04-26 07:49:25

Od: " Halina" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (bez x)> napisał(a):

> Porzeczki mozesz tez przesadzic. To nic trudnego. Pora jeszcze wzglednie
> dobra, chociaz ja bym to robil wczesniej.

Myslę, że mogłabym to zrobić jesienią, tylko zastanawia mnie czy warto taką
staroć? Niby będzie dojrzały gotowy krzew, ale jak wygląda sprawa z e
starzeniem? W zasadzie to co kilka lat mamy na krzewach wymienione pędy, więc
może warto przesadzic?

8. Data: 2006-04-26 08:58:35

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Halina" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> staroć? Niby będzie dojrzały gotowy krzew, ale jak wygląda sprawa z
> starzeniem? W zasadzie to co kilka lat mamy na krzewach wymienione

Sprawdź czy nie ma wielkopąkowca i czy nie jest
zaatakowana przez przeziernika.
O cięciu poczytasz w sieci.
Takiej staroci nie przesadzałbym,
mnożenie przez odkłady nie jest trudne.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2006-04-26 15:02:07

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e2n8m5$9qi$1@inews.gazeta.pl Halina
<h...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> wygląda sprawa z e starzeniem? W zasadzie to co kilka lat mamy na
> krzewach wymienione pędy, więc może warto przesadzic?

Hejka. W licencjonowanej szkółce dwuletnia, ogromna sadzonka porzeczki
(konkretnie p. czarnej "Titania") kosztuje niecałe 2 złote. Może warto kupić
coś porządnego?
Pozdrawiam kwalitatywnie Ja...cki

10. Data: 2006-04-26 17:01:51

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> warto taką
>
> Takiej staroci nie przesadzałbym,
> mnożenie przez odkłady nie jest trudne.
> :-)
Całkiem popieram . Teraz przygnij pędy (młode - zeszłoroczne odrosty)
do ziemi i przysyp zostawiając czubek na wierzchu , Jesienią masz gotowe
sadzonki (po odcięciu od krzaka) do przesadzenia .
Pierwsze próbne owocki mogą być już w przyszłym roku .
Teraz moje tak odmładzam od zeszłego roku :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

Gdzie kupie żywopłot na śląsku?
Poskrzypki w ataku!