Foie gras.

1. Data: 2013-03-24 20:37:39

Temat: Foie gras.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I ciekawy wątek wraz z przepisem na samym początku - tylko szukać wątróbek,
może okazja jakaś cenowa się trafi:
http://wedlinydomowe.pl/forum/printview.php?t=4862&s
tart=0

--
XL

2. Data: 2013-03-25 20:44:04

Temat: Re: Foie gras.
Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-24 21:37, Ikselka pisze:
> I ciekawy wątek wraz z przepisem na samym początku - tylko szukać wątróbek,
> może okazja jakaś cenowa się trafi:
> http://wedlinydomowe.pl/forum/printview.php?t=4862&s
tart=0

Gęsie watróbki to chyba w całości idą na eksport. Ja jeszcze w kraju na
nie nie trafiłem. Kacze czasem można kupić, ale to tez tak "od święta"..

3. Data: 2013-03-25 20:51:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Mar 2013 21:44:04 +0100, Trybun napisał(a):

tart=0

> Gęsie watróbki to chyba w całości idą na eksport. Ja jeszcze w kraju na
> nie nie trafiłem. Kacze czasem można kupić, ale to tez tak "od święta"..

Jutro zajrzę do Makro, tam widywałam gęsie kilka razy, załuję ze wtedy nie
kupiłam. Mrożone. Wydaje mi się też, że u nas na targu przy Seminaryjskiej
(Kielce) mogą się trafić, jutro zajrzę.
--
XL

4. Data: 2013-03-25 21:16:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tart=0

> Gęsie watróbki to chyba w całości idą na eksport. Ja jeszcze w kraju na
> nie nie trafiłem. Kacze czasem można kupić, ale to tez tak "od święta"..

http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,122841573,12285378
9,Re_Gdzie_w_Warszawie_mozna_kupic_gesie_watrobki_.h
tml

A tutaj... aaale ceeeeny!
https://luxfood.pl/k/kaczki-gesi-foie-gras-swieze-i-
w-konserwach/watrobka-z-kaczek-i-gesi
--
XL

5. Data: 2013-03-27 15:39:30

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 marca 2013 21:37:39 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> I ciekawy wątek wraz z przepisem na samym początku - tylko szukać wątróbek,

> [...]

Piekło zwierząt za "niebo w gębie"
http://www.rp.pl/artykul/704643.html

6. Data: 2013-03-27 16:10:07

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Piekło zwierząt za "niebo w gębie"
http://www.rp.pl/artykul/704643.html

Dawno temu, moja Babcia Cioteczna (Dziadek był osadnikiem wojskowym z
nadania ziemi na Kresach) opowiadała jak TAM tuczyli indyki na święta. Otóż
28 dni wczesniej dawano (wciskano) ptakowi jeden orzech, na drugi dzień dwa
i tak do 14 orzechów, potem zmniejszano dawkę codzienną o jednego orzecha.
Jak się orzechy w misce skończyły, indor też kończył żywot. Podobno smak
mięsa był niezrównany.
pozdr
Stefan

7. Data: 2013-03-27 16:28:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Mar 2013 08:39:30 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

tart=0

> Piekło zwierząt za "niebo w gębie"
> http://www.rp.pl/artykul/704643.html

Nie przesadzaj, nie byłoby tych zwierząt wcale, gdyby nie ich hodowla. Po
to są, żeby służyć za pożywienie. Kury warunkami termicznymi i cieplnymi
zmuszane sa do nieśności ponad miarę, w ciasnocie i stresie. Koń też
wczasów nie ma, orać lub skakać mu każą, chociaż on wolałby trawę gryźć
leniwie... A świnia? - normalnie zbierałaby żołędzie i spacerowała po
lesie, tymczasem tuczy się ją, niekoniecznie zgodnie z jej wolą. Więc nie
wiem, dlaczego akurat gęsi wg Ciebie mają gorzej. Swiata nie przerobisz,
jeść trzeba.

A przeszczepami się nie brzydzisz? - przecież aby żyć mógł ktoś, ktoś
zginąć też musi. Gdybyś był chory, modliłbyś się o czyjąś wątróbkę... Cxzyż
nie?
--
XL

8. Data: 2013-03-27 18:37:52

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I ciekawy wątek wraz z przepisem na samym początku - tylko szukać wątróbek,

przeczytaj uwaznie:
http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy
/1,66725,11518476,Barbarzynstwo_dla_foie_gras.html

co tu do rzeczy maja przeszczepy? chyba nie rozumiesz problemu? jasne ze czlowiek by
przezyc musi zabijac zwierzeta. ale barbarzynstwem jest narazanie tychze zwierzat na
niepotrzebne i niewyobrazalne cierpienia. a tak jest w przypadku hodowli gesi i
kaczek na watrobe stluszczona w celu pozyskiwania watroby do potrawy foie gras!
zwyczajnie tej potrwy nie nalezy jesc! podobnie jak i pasztetu stasburskiego. dodam
ze obie te potrawy sa wybitnie niezdrowe.

na szczescie w wiekszosci krajow europy funkcjonuje zakaz takiej hodowli
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pasztet_strasburski

9. Data: 2013-03-27 18:49:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Mar 2013 11:37:52 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
ze obie te potrawy sa wybitnie niezdrowe.

> na szczescie w wiekszosci krajow europy funkcjonuje zakaz takiej hodowli

"Nie należy jeść"? - he he, uwielbiam takie zakazy, nosz. Przyjmij do
wiadomosci, że jak mi się zachce, to będę jadła. Zwykle mam zwyczaj jeść
to,co lubię. I żeby byłą jasność - futro prawdziwe też noszę, kiedy mam
melodię.

--
XL Nie jedz szpinaku, to męczennik!

10. Data: 2013-03-27 19:19:51

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 marca 2013 19:49:10 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> wiadomosci, że jak mi się zachce, to będę jadła. Zwykle mam zwyczaj jeść
>
> to,co lubię. I żeby byłą jasność - futro prawdziwe też noszę, kiedy mam

http://evacska.republika.pl/materialy/poezja/tadeusz
_boy_zelenski/litania_ku_czci_matrony_krakowskiej.ht

Smacznego.
Wielkanoc już bliziutko
Zacierka.
Pyzy ziemniaczane kontra cepeliny.