Re: Mikroplastik w żywności.

From: Trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Mikroplastik w żywności.
Date: Sun, 9 Jul 2023 14:38:25 +0200

W dniu 08.07.2023 o 00:46, XL wiosenna pisze:
> [...]
wo/mikroplastiki-w-owocach-i-warzywach-włoskie-badan
ia/
> Jednak mikroplastikiem zanieczyszczone są już wszystkie morza i oceany bez wyjątku,
więc najważniejszy jest rozsądek.
> Co jednak mnie bardziej przeraża, to akurat nie ryby (których spożycie spada z
racji wzrostu cen i spadku zawartości ryby w rybie ;) - mrożona ryba na przykład to
dziś głównie lód, którym grubo pokryte jest rybie mięso oraz zamrożona woda, w której
je przed mrożeniem namoczono do granicy chłonności).
> Mnie przerażają tzw. SOKI OWOCOWE - te w kartonach i butelkach. Z racji moich
pewnych związków z przetwórstwem WIEM, że do tłoczni trafiają np. jabłka z
maszynowego zbioru (czyli strząśnięte na ziemię i stamtąd wsysane kub zgrabiane wraz
ze śmieciami w straszliwie zaśmieconych (mikro)plastikiem sadach (rozpadające się na
mikrowłókna sznurki do mocowania drzewek, powszechnie stosowany styropian w ogromnej
ilości nanoszony przez wiatr z okolicznych bliskich i dalekich budów, folia zwiewana
z dróg i samochodów i inne śmieci z nich wyrzucane i nawiewane) oraz jabłka z
naklejkami ze zwrotow sklepowych lub te wprost od producentów, niesprzedane a już
oklejone tymi naklejkami (najbardziej popularnych sieci sklepów spożywczych w Polsce
- WIDZIAŁAM TO, co jest w wytłokach owocowych! - zatem to samo jest w sokach, tylko
zmikronizowane!
> Moja wiedza o tym spowodowała, że od 30 lat nie ma w moim domu miejsca na ,,soki"
ze sklepu.

Jak sama zauważyłaś granulki mikroplastiku znajdują się wszędzie, także
w wodach gruntowych, tak więc przypuszczalnie unikanie jakiegoś
wybranego produktu w praktyce nic nie daje.