Jezda na rowerze....

1. Data: 2006-03-19 17:00:48

Temat: Jezda na rowerze....
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W nawiązaniu do poprzednich postów chciałem poinformować kolegów
grupowiczów iż jazda na
rowerach górskich w nadmiernych ilościach może prowadzić do uszkodzenia
tkanki międzykręgowej (na wskutek
wstrząsów), efektem czego można się nabawić całkiem pokaźnych i
nieprzyjemych bóli kręgosłupowych.

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

2. Data: 2006-03-19 18:53:00

Temat: Re: Jezda na rowerze....
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W nawiązaniu do poprzednich postów chciałem poinformować kolegów
> grupowiczów iż jazda na
> rowerach górskich

a na trekkingowych to nie?

--
Pozdrawiam Norbert :-)

3. Data: 2006-03-19 19:01:20

Od: "Marcin K." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu napisał(a):
> [...]
> tkanki międzykręgowej (na wskutek
> wstrząsów), efektem czego można się nabawić całkiem pokaźnych i

co rozumiesz przez nadmierne ilości?
mówisz chyba o wyczynowej jeździe...?

--
Marcin K.

4. Data: 2006-03-19 20:54:53

Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dvk2bd$uge$1@news.interia.pl,
Dr.Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> uszkodzenia tkanki międzykręgowej (na wskutek
> wstrząsów), efektem czego można się nabawić całkiem pokaźnych i

Podobnie jak wogole jazda na rowerze(nie mowie o weekendowej
jezdzie po parku) czesto prowadzi do sporych problemow z kolanami:(

--
* Pozdrawiam
* tHe mRuWa

5. Data: 2006-03-19 21:01:55

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

19.03.2006: Dr.Endriu wrote:
> [...]
> tkanki międzykręgowej (na wskutek
> wstrząsów), efektem czego można się nabawić całkiem pokaźnych i

Brak dobrego amortyzatora i/lub nieprawidłowa pozycja na rowerze.

--
{ <http://www.abstynenci.pl> - Internetowy Serwis Abstynentów }
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - Trzebińska grupa rowerowa }

6. Data: 2006-03-19 21:02:59

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

19.03.2006: tHe mRuWa wrote:

> Podobnie jak wogole jazda na rowerze(nie mowie o weekendowej
> jezdzie po parku) czesto prowadzi do sporych problemow z kolanami:(

Nieprawidłowa pozycja na rowerze, a nie jazda.

7. Data: 2006-03-20 21:31:01

Od: "..::OLCiA::..." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawidłowa pozycja na rowerze, a nie jazda.

A jaka jest prawidłowa?

Pozdrawiam

Ola

8. Data: 2006-03-20 22:36:50

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

20.03.2006: ..::OLCiA::... wrote:

> A jaka jest prawidłowa?

To wszystko zależy od typu roweru, wielkości ramy, wysokości
kierownicy/sztycy (te zwykle są determinowane typem roweru, ale nie
zawsze), itp.

Podstawowa zasada jest taka, aby dobrać sobie wielkość ramy odpowiednią do
wzrostu. W sytuacji gdy stoimy prosto na ziemi, krocze powinno być 5-10 cm
nad górną rurką ramy. Potem dopiero pozostałe rzeczy; m.in noga nie powinna
być całkowicie wyprostowana w sytuacji, gdy pedał jest w najniższej
pozycji - to apropo wysokości siodełka. Dużo też zależy od samego siodełka,
kącie jego pochylenia, itp. Niestety ja całkowitej orientacji w tym temacie
nie mam, trzeba poszukać po stronach rowerowych z poradami informacji o tym.

Oczywiście inny zagadnieniem jest jeszcze rodzaj wycieczki rowerowej, a
typ roweru. Wiadomym jest, że wybieranie się rowerem miejskim na dalekie,
górskie wycieczki, to proszenie się o kłopoty, nie tylko z naszym układem
ruchowym i wygodą, ale i z samym rowerem. Tutaj nawet dobre ustawienia nie
pomogą.

Z początku, jazdę w nieprawidłowej pozycji się nie zauważa, bo nic się
nie dzieje. Później, po pewnym czasie (wszystko indywidualnie oczywiście)
da się to zauważyć, gdy zaczynają boleć kolana i inne rzeczy. Ja w takiej
fatalnej pozycji na początku jeździłem (nawet mi było wygodnie). Jak mi
fachowcy odpowiednio wszystko pustawiali, to z początku ich nienawidziłem
jak mało kto, bo do tej nowej, odpowiedniej pozycji byłem kompletnie
nieprzyzwyczajony i mi się źle jechało. Musiałem się jakiś czas
przyzwyczajać, ale potem było już z górki.

Naprawdę tutaj jest sporo zależności - typ, geometria roweru, siodełko,
kierownica, itp. Najlepiej udać się z rowerem do _fachowego_ sklepu
rowerowego, gdzie eksperci doradzą i pewnie zaproponują regulację ustawień
dla danej osoby. Jak się trafi do porządnego sklepu, to nawet to nie powinno
nic kosztować, bo często w tej branży ważniejsze jest dobre wrażenie na
kliencie aniżeli bezsensowne wyciąganie od niego kasy za każde machnięcie
kluczem. :-)

Pozdrawiam.

--
{ <http://www.abstynenci.pl> - Internetowy Serwis Abstynentów }