[Inne] Jak ustawic jasnosc fotki

1. Data: 2005-01-05 19:42:23

Temat: [Inne] Jak ustawic jasnosc fotki
Od: "Vanda" <v...@c...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o rade i nauke.
Ogladalam u znajomej na kmputerze przepiekny obrazek i schemat kora potem ona
pzreslala na moja poczte.Okazalo sie ze na moim komputerze kolory obrazka sa
sporo ciemniejsze i stad moje pytanie moje nie calkiem zwiazane z
robotkowaniem a raczej ze sprawami kolorystyki i grafiki samego obrazka czy
fotografii ale jednak to chyba tez jest wazne przy ogladaniu obrazka i
wybieraniu go do roboty.
Wiec ak mozna sprawdzic tzw prawdziwa kolorystyke danego obrazka w jakims
programie graficznym lub po prostu jak " rozjasnic" obrazek lub fotografie?
Dziekuje z gory za podpowiedzi
Vanda

1. Data: 2005-01-05 19:51:19

Temat: Re: [Inne] Jak ustawic jasnosc fotki
Od: IlonaW <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vanda napisał(a):
> Prosze o rade i nauke.

Duzo zalezy od monitora, od karty graficznej od indywidualnych ustawien!

--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

1. Data: 2005-01-05 19:51:54

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Vanda wrote:
> [...]
> programie graficznym lub po prostu jak " rozjasnic" obrazek lub fotografie?

Mozna sobie sciagnac dowolny darmowy program graficzny i w nim ustawic
jasnosc. Ja, jak zwykle, polecam Gimpa, o stad:
http://www.gimp.org/windows/ i tam juz tylko zmieniac, ustawiac, szalec
!! ;) Tam gdzies w narzedziach koloru jest brightnes&contrast i to
wlasnie to. Nie powiem dokladnie gdzie to jest bo mam wersje francuska,
ktorej Ty zapewne nie bedziesz uzywac ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-01-05 19:57:48

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

IlonaW wrote:

> Duzo zalezy od monitora, od karty graficznej od indywidualnych ustawien!

No ale chyba glupio jest ustawiac komputer do kazdego zdecia osobno, juz
lepiej zdjecie dostosowac do kompa ;) No, chyba ze sie chce te zdjecia
wystawiac w galerii, wtedy jednak lepiej pobawic sie z ustawianiem
komputera...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-01-06 07:26:25

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ;) Tam gdzies w narzedziach koloru jest brightnes&contrast i to wlasnie
> to. Nie powiem dokladnie gdzie to jest bo mam wersje francuska, ktorej Ty

Z mojego doświadczenia lepiej pobawic się ustawieniami gammy, a dopiero
potem jasnością i kontrastem.

Kasia

[koraliki] Rayher
Perminki - skupisko ;-)