Gniazda kolumn w parkiecie

1. Data: 2009-12-06 18:00:51

Temat: Gniazda kolumn w parkiecie
Od: Józek <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Niebawem będę kłaść parkiet więc chciałbym wcześniej zaplanować podłączenie
tylnych kolumn zestawu kina domowego.
Czy dobrym rozwiązaniem będzie gniazdo zamontowane bezpośrednio w parkiecie
pod planowanym miejscem ustawienia kolumny głośnikowej ? Gdybym zamocował
gniazdo na ścianie to konieczne byłoby ciągnięcie kabla od gniazda do
kolumny czego chciałbym uniknąć.

--

Radek

2. Data: 2009-12-06 18:20:01

Temat: Re: Gniazda kolumn w parkiecie
Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czemu ma być złym? ja mam tak w sypialni, dodatkowe gniazdka legranda
podświetlone ;)))

musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak
łatwo wtedy meblować

--

Sebastian

3. Data: 2009-12-06 19:09:56

Od: Józek <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"basti78" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
> podświetlone ;)))
>
> musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak

Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

--

Radek

4. Data: 2009-12-06 19:19:20

Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Józek" <a...@d...pl> napisał
> Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)

gniazda głośnikowe są podświetlone

--

Sebastian

5. Data: 2009-12-06 23:39:47

Od: Józek <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Józek" <a...@d...pl> napisał
>

> jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)
>
> gniazda głośnikowe są podświetlone

Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja
swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable
zasilające.

--

Radek

6. Data: 2009-12-07 06:57:44

Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja
> swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable
> zasilające.

Standardowe domowe kolumny nie mają "extra" zasilania. Extra zasilanie maja
kolumny aktywne ktorych raczej nie bedziesz stosowal (na 99,9%). Te
standardowe zasilame sa prądem płynącym z wzmacniacza/amplitunera. Trzeba
sobie policzyc jaki kabel nalezy polozyc by bylo to poprawne dla danej
mocy/odleglosci albo dac zwyczajowo nadmiarowo wiecej niz trzeba (co napewno
nie zaszkodzi). Zwykly kabel z miedzi do zastosowan m.in. audio (OFC) 1,5mm
zalatwi sprawe z nadmiarem ;)

Aktywne kolumny - prowadzisz kabel sygnałowy (np RCA, XLR itp) oraz
zasilający.

Pozdrawiam

Kane

7. Data: 2009-12-07 19:53:05

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kane wrote:

> [...]
> zwyczajowo nadmiarowo wiecej niz trzeba (co napewno nie zaszkodzi).
> Zwykly kabel z miedzi do zastosowan m.in. audio (OFC) 1,5mm zalatwi

realnie można dać dyta 2.5mm2 (drut)

8. Data: 2009-12-11 18:29:45

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No chyba,
że komus nie zależy.
Jacek

9. Data: 2009-12-12 15:34:26

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No
> chyba, że komus nie zależy.

ble ble ble weź sobie lepiej policz tę naskórkowości i jej efekty przy
normalnych kolumnach domowych.

w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie
pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

10. Data: 2009-12-12 16:08:41

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie
> pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

Dokładnie, zjawisko pojawia się przy większych częstotliwościach.

Re: Co to za gniazdo?
Re: Co to za gniazdo?
oprawa rastrowa 2x36w jaka?
Czy ktoś pomoże z bramą hormann?