Gdzie kupic OSTRYGI ?

1. Data: 2000-08-27 08:19:10

Temat: Gdzie kupic OSTRYGI ?
Od: Ola Malec <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Mam problem poniewaz nie moge nigdzie zdobyc ostryg.
Jesli ktos wie gdzie na terenie Slaska (najlepiej w okolicach Gliwic)
mozna je kupic prosze o odp.
Pozdrawiam - Ola

1. Data: 2000-08-28 06:53:00

Temat: Re: Gdzie kupic OSTRYGI ?
Od: Bartek Turek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola Malec napisał(a):

> [...]
> Mam problem poniewaz nie moge nigdzie zdobyc ostryg.
> Jesli ktos wie gdzie na terenie Slaska (najlepiej w okolicach Gliwic)

Widzialem w hipermarkecie Geant - pewnie na Slasku tez jest.

1. Data: 2000-08-28 06:57:56

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc
> Mam problem poniewaz nie moge nigdzie zdobyc ostryg.

Ja bym mimo wszystko próbował nie dostwać ostryg w supermarketach - totalny
brak gwarancji świeżości towaru :(

Lilly was here

1. Data: 2000-08-28 18:41:00

Od: "andrzej" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile mnie pamięć nie myli to według teoretyków kuchni a frutti di mare
szczególnie to w Polsce nie powinno się kupować tego typu żywności. Ostrygi
powinno się jeść wyłącznie świeże a takich na rynku nie znajdziesz.
Chyba że w bardzo szykownych restauracjach.
Jadłem te cuda ale bez żadnych wrażeń.
Smacznego - Andrzej
Użytkownik Ola Malec <o...@k...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@k...gliwice.pl...

1. Data: 2000-08-28 19:54:48

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

andrzej <n...@p...onet.pl> wrote:

> O ile mnie pamięć nie myli to wed"ug teoretyków kuchni a frutti di mare
> szczególnie to w Polsce nie powinno się kupować tego typu żywności. Ostrygi
> powinno się jeść wy"ącznie świeże a takich na rynku nie znajdziesz.

Mozna kupic. Ostrygi kupuje sie zwykle zywe, a skoro zywe to i swieze.
Przy wspolczesnych szybkich rodkach transportu i przechowywania nie ma
klopotu z dostarczaniem zywych ostryg do Polski.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-08-28 21:50:05

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los a écrit :

> Przy wspolczesnych szybkich rodkach transportu i przechowywania nie ma
> klopotu z dostarczaniem zywych ostryg do Polski.

zgoda ale nie w lecie!!! Teraz ostrygi sa tzw "mleczne" czyli po prostu w okresie
rozmnazania, i sa niesmaczne. Dobra wskazowka sa nazwy miesiecy po francusku,
skoro mowi sie ze ostryg nie nalezy jesc w miesiacach ktorych nazwy nie
posiadaja litery "r" czyli mai(maj) juin (czerwiec) juillet(lipiec) i
aout(sierpien)

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-08-29 05:20:39

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein <p...@p...ch> wrote:

> [...]
> po francusku, skoro mowi sie ze ostryg nie nalezy jesc w miesiacach
> ktorych nazwy nie posiadaja litery "r" czyli mai(maj) juin (czerwiec)

Taka jest tradycja. Chociaz widzialem menu restauracyjne, w ktorych
data byla z dodaniem litery r do nazwy miesiaca, np.: mair, jurin,
jurillet i arout. Larousse gastronomique podaje, ze obecne metody
hodowli pozwalaja na jedzenie ostryg w kazdej porze roku.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-08-30 08:17:12

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los a écrit :

> mair, jurin, jurillet i arout. Larousse gastronomique podaje, ze obecne
> metody
> hodowli pozwalaja na jedzenie ostryg w kazdej porze roku.

To bardzo smieszne!
Jest jasne ze mozna je jesc dwanascie miesiecy na okraglo, ale trzeba po za
ostryga "wchlonac" taki bialawy plyn, ktory dla mnie osobiscie jest wstretny.
Mnostwo sie na ten temat mowilo ostatnimi czasy z powodu katastrofy "Eryki" w
Bretanii. Oczywiscie im wiecej sie je ostryg tym wiecej producenci zarabiaja,
wiec jak uda sie turystom wepchnac mleczne ostrygi to tym lepiej.
Osobiscnie jetsm wielkim amatorem muli szczegolnie bez czosnku tylko z
echalotkami. Czy jest w Polsce odpowiednik "cidre" ?- to (lekko sfermentowany
sok jablkowy)

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-08-30 20:04:19

Od: PiotrN <p...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

Co ma wspolnego cydr z ostrygami ?
Osobiscie lubie mleczne zdodatkiem soku z cytryny...   kwestia
gustu.
Faktycznie jednak jest to bardziej bezguscie, czyli lakomstwo :)))
Podzielam opinie, ze takowych nigdzie nie powinno sie serwowac, a tym
bardziej nie w restauracji.
Jezeli w miesiacu bez "r" znajdziemy na talerzu niemleczna ostryge,
to troche tak jak w zimie czerwonego pomidora....
Wracajac do cydru, to jest on w Polsce malo znany.... a szkoda :)))

1. Data: 2000-08-31 12:54:36

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

PiotrN a écrit :

> Co ma wspolnego cydr z ostrygami ?

Jedno i drugie spotyka sie w Bretanii....
To byl taki "skrot myslowy",
Spedzilem tam wakacje i dyskutujac z Wladyslawem o ostrygach
przypomnialem sobie o cydrze....

--
Amicalement Paul Urstein

czy wyrzucic ten ganek ?
WOK
bimber poraz kolejny
Pizza: ciasto Wloskie/PizzaHut/Tellepi zza
Co to jest "grill" ???????