Format *.cdr

1. Data: 2001-11-22 14:47:22

Temat: Format *.cdr
Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Czy ktoś z was wie może w jaki sposób z format Corel Driw (*.cdr) zamienić
na JPGa lub GIFa?

--
Pozdrawiam, Pituś

2. Data: 2001-11-22 15:45:42

Temat: Re: Format *.cdr
Od: "Prusak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pituś" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Czy ktoś z was wie może w jaki sposób z format Corel Driw (*.cdr) zamienić
> na JPGa lub GIFa?
>
> --

Wyeksportować do formatu jpg lub gif.
Z menu plik wybierz polecenie Eksportuj. Pojawi Ci się okienko, na dole pod
polem nazwa pliku masz możliwość wyboru formatu, do jakiego chcesz
wyeksportować. Wybierasz jpg lub gif i wio.
A co takiego robisz w corelu, że musisz eksportować w jpg?
Jeżeli masz fireworksa macromedii, to lepiej wyeksportować do formatu *.ie
(adobe ilustrator) i następnie w fierworksie otworzyć to. Masz nadal wektor
i tam możesz dalej obrabiać ten obiekt. Zmieniać kolory, nadawać efekty
wypukłości (efekt buttona) itp.
Jeżeli będziesz chciał coś więcej, to pisz na priv.
Pozdrawiam
Prusak

3. Data: 2001-11-22 15:57:37

Od: "Piotr M:-\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pituś" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

--
napisałeś na grupie pl.soc.inwalidzi.

> Witajcie!
> Czy ktoś z was wie może w jaki sposób z format Corel Driw (*.cdr)
zamienić
> na JPGa lub GIFa?

Witaj
Napisałem do ciebie na priv bo nie wszystkich moze to interesować choć
pewnie juz ci ktos pomógł z grupowych grafików.Ale do rzeczy :
robi sie to nastepująco :
1 otwieramy rysunek którychcemy zapisac w Formacie JPG
2 kllikamy na ikonkę eksportuj wygląda tak mała biały prostokącik ze
strzałka w kierunku dyskietki
3 otworzy sie okno dialogowe podobne do okna zapisz jako .....
z listy rozwijalnej o nazwie zapisz jako typ wybierasz JPG
4 klikasz na klawisz exportuj
5 otwiera się nastepne okno dialogowe gdzie ustawiasz parametry obrazka
JPG jak nasycenie kolorem itp po kliknieciu na OK obrazek zostanie
zapisany
Pozdrawim
Piotr M:-))

--
[...] Dlaczego mnie szukasz na mnie trzeba czasem poczekać"
ks Twardowski >>Szukałem<<

4. Data: 2001-11-22 17:16:34

Od: "Piotr M:-\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M:-)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Pituś" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

--
/ciach/

> Witaj
> Napisałem do ciebie na priv bo nie wszystkich moze to interesować choć

--
/ciach bo moje/
Witajcie

5. Data: 2001-11-22 18:32:28

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypukłości (efekt buttona) itp.
> Jeżeli będziesz chciał coś więcej, to pisz na priv.

Wielkie Dzięki za podpowiedź! Pomogło. :-)

--
Pozdrawiam, Pituś

6. Data: 2001-11-22 18:36:50

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 5 otwiera się nastepne okno dialogowe gdzie ustawiasz parametry obrazka
> JPG jak nasycenie kolorem itp po kliknieciu na OK obrazek zostanie

Bardzo dziękuję za wskazówki! Już z nich skorzystałem i jest OK. :-)

--
Pozdrawiam, Pituś

7. Data: 2001-11-23 06:23:33

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pituś" <p...@a...waw.pl> w news:9tjg8a$2ns0$1@pingwin.acn.pl... pisze tak:

Pamiętaj, że aby linie 0,1 mm z Corela były dobrze odzwierciedlone w
bitmapie, trzeba założyć rozdzielczość 300 dpi. Nie przesadzaj ze stopniem
kompresji.

--
Pozdrawiam.
Perła

8. Data: 2001-11-23 07:35:46

Od: NeoN <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pearl wrote:

> Pamiźtaj, ne aby linie 0,1 mm z Corela by3y dobrze odzwierciedlone w
> bitmapie, trzeba za3onyĺ rozdzielczoŚĺ 300 dpi. Nie przesadzaj ze stopniem
> kompresji.

ok ale 300dpi to normalnie , natomiast do internetu to gora 72dpi, i do
tego ja uzywam Photoshop`a
wtedy powiekszam ten obrazek do dosc sporych rozmiarow, i potem zmieniam
mu rozdzielczosc i wielkosc, w ten sposob nie trace na jakosci obrazka.
--------------------------------------
-Wojtek

r...@c...pl
n...@p...pl