41. Data: 2019-01-15 19:45:10

Temat: Re: Chinski hokus pokus przy gotowaniu pierogow
Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-14 o 12:18, d...@g...com pisze:

> Animko,
> dlaczego przestało mnie to dziwić.
> Byłem już podejrzewany o bycie "młodzieńcem" albo "dziadem" na tym forum. Nie
pamiętam tylko w którą stronę...))

> Mogę naturalnie napisać, że nie podawałem się nigdy za kobietę bo nią nie jestem
ale co to zmieni ?...))

> To jest tak trochę jak z kuchnią chińską Pszemola.
> Kiedy patrzę na ludzi żółtej rasy to w żaden sposób nie potrafię podać ich wieku
ani rozróżnić twarzy. Wszyscy wydają mi się podobni chociaż są przecież różni.

> Z kuchnią chińską to samo. Niby jedna ale jednak nie jedna...
> Niby kobieta ale mężczyzna....
> Niby schabowy ale sznycel po wiedeńsku...))
>
> Zdrowia życzę i wypoczynku w Nowym Roku !

Pisała tu dziewczyna, która twierdziła, że ma chorobę dwubiegunową i
jest policjantką. Bardzo sympatyczna zresztą osoba.
Przepraszam, że pomylilam Ciebie z nią i zapomnialam jakiego nicka używała.

--
animka

42. Data: 2019-01-16 14:13:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message
> To teraz dowiedz się, że ta kiełbasa (nie ta z linka, ale tej samej
> firmy) jest importowana m.in. na rynki azjatyckie i po prawdzie jest
> jedną z co bardziej jadalnych kiełbas jaką można tam lokalnie dostać.
> https://i5.walmartimages.com/asr/c960566d-caf2-49bc-
ba97-81894a0f45df_1.f5f5f354882075a313771f03f57b6f64
.jpeg

Być może jest, nie zaprzeczam, dla mnie to bardziej jakaś
wersja tzw. parówkowej. A więc nie jest to prawdziwa kiełbasa :-)
Być może rodzice mnie rozpieścili, he he.

> Interesujące jest jeszcze jedno, taką kiełbasę (produkt) jak z
> powyższego linku, importowano jeszcze jakieś 10 lat temu, a potem stało
> sie coś i kiełbasa zmieniła nazwę:
> https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/media.redmar
t.com/newmedia/460x/i/m/077782024241_0029_1466568376
934.jpg

> To juz nie kiełbasa polska, a kiełbasa czosnkowa.

No ale Brat to skrót od Bratwurst... czyli odwołanie do nutki germańskiej.

> A słyszał ktoś o takim polskim piwie?
> https://scontent-atl3-1.cdninstagram.com/vp/078760a4
65688f4b9217709511f2a027/5CA68A24/t51.2885-15/e15/36
885649_929892223878827_9167887201193689088_n.jpg

Nie, nie widziałem nigdy.

> Natomiast co do meritum, to myślę sobie, że bez sensu czepiać się takich
> rzeczy jak kuchnia chińska, czy polska kiełbasa, bo wiadomo, że chodzi o
> pewne grupy potraw czy produktów postrzegane tak a nie inaczej z zewnątrz
> danego kraju. Jak ktoś tyle podróżuje i jest takim ekspertem od kuchni
> azjatyckich to powinień miec do tego typu sformułowań dystans. Jak to
> mówią, nadgorliwośc bywa gorsza od faszyzmu.

Tu masz trochę racji, ale nie sądzę aby to jakoś bardzo przeżywał :-)

43. Data: 2019-01-16 14:16:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@i...pl> wrote in message

> Ja nie napisałam , że gluten to skrobia. tylko namoczona.
> Bez wody nie ma glutenu.

Latasz wysoko, coraz wyżej, jak gołębica...

Z tego co pamiętam co pisałaś o sobie to byłaś nauczycielką matematyki.
A więc trzymaj się majcy a od chemii i biologii trzymaj sie Ty z daleka, ok?
Bo szczerze mówiąc nie masz bladofiołkowego pojęcia o czym piszesz.
Gluten to rodzaj BIAŁKA znajdujący się oprócz skrobii w zbożach, np. w
pszenicy.
Ze skrobią ani z wodą niewiele ma wspólnego. Doucz się bo się ośmieszasz.

44. Data: 2019-01-16 14:18:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote in message
ps.com...
> To jest tak trochę jak z kuchnią chińską Pszemola.
> Kiedy patrzę na ludzi żółtej rasy to w żaden sposób
> nie potrafię podać ich wieku ani rozróżnić twarzy.
> Wszyscy wydają mi się podobni chociaż są przecież różni.

Nic się nie martw - oni mają to samo z naszymi twarzami :-)

45. Data: 2019-01-16 14:23:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> NIe sprawdzałam definicję w encyklopedi.
> Wyszło mi, że są zasadniczo 3 gluteny: roztwur - podstawowe znaczenie
> słowa, białko, i jeszcze coś tam.

Czyli nawet czytać nie umiesz?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Gluten

Gluten - mieszanina białek roślinnych, gluteniny i gliadyny, występująca w
ziarnach niektórych zbóż, np. pszenicy, żyta i jęczmienia.

Jakie kuźwa roztwory czy roztwury??

> Ma wpływ. Białka są nietrwałe i obrubka może zmieniać substancję hemiczną
> na inną.

W tym jednym punkcie masz prawie rację i masz na myśli denaturację białka.
W kuchennym języku "ścinianie" pod wpływem temperatury.

> Gluten w sensie roztworu rozmnoży się.

To co napisałaś bije wszelkie rekordy głupoty.
Nadawałoby się do jakiegoś kabaretu, gdyby to nie było na serio... :-(

46. Data: 2019-01-16 16:07:01

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, January 16, 2019 at 2:18:27 PM UTC+1, Pszemol wrote:
> <d...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Nic się nie martw - oni mają to samo z naszymi twarzami :-)

Okay ))

47. Data: 2019-01-16 19:51:36

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic się nie martw - oni mają to samo z naszymi twarzami :-)

Wydaje ci się. Po opatszeniu zaczynasz normalnie odrużniać,
myślę, że to samo w pszeciwnym kierunku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

48. Data: 2019-01-16 19:55:36

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Latasz wysoko, coraz wyżej, jak gołębica...
>
> Z tego co pamiętam co pisałaś o sobie to byłaś nauczycielką matematyki.

Pomyliłeś mnie z xlką.Nigdy nie uczyłam matematyki, poza pomocą indywidualną
komuś i niekomercyjną.
Xlka pisała, że uczyła matematyki i biologi.

> Gluten to rodzaj BIAŁKA znajdujący się oprócz skrobii w zbożach, np. w
> pszenicy.
> Ze skrobią ani z wodą niewiele ma wspólnego. Doucz się bo się ośmieszasz.

Sam się doucz.
Gluten po słowo niejednoznaczne.
Prawda, gluten to rodzaj białka, ale podstawowe znaczenie hemiczne to wodny
roztwur jakiejś mąki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

49. Data: 2019-01-16 23:46:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Prawda, gluten to rodzaj białka, ale podstawowe znaczenie hemiczne to wodny
> roztwur jakiejś mąki.

??

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

50. Data: 2019-01-19 06:52:32

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-16, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
> wersja tzw. parówkowej. A więc nie jest to prawdziwa kiełbasa :-)
> Być może rodzice mnie rozpieścili, he he.

Parówkowa zdecydowanie nie. Bardziej taka chemiczna, przetłuszczona
Śląska :)

t.com/newmedia/460x/i/m/077782024241_0029_1466568376
934.jpg

> No ale Brat to skrót od Bratwurst... czyli odwołanie do nutki germańskiej.

Nie ma znaczenia, bo to ciągle ta sama kiełbasa. Pewnie Bratwurst było
bardziej znane niż "Polish sausage" i stąd nastąpiła zmiana nazwy.

65688f4b9217709511f2a027/5CA68A24/t51.2885-15/e15/36
885649_929892223878827_9167887201193689088_n.jpg

> Nie, nie widziałem nigdy.

To nawet nie próbuj jak zobaczysz, chyba że lubisz tzw. "rzemieślnicze"
(kraft), ale te w zachodnim stylu, bo polskie są na szczeście na ogół
inne. Tak czy inaczej, toto jest jedynym "polskim" piwem dostępnym
gdzieniegdzie. Zgroza.

> Tu masz trochę racji, ale nie sądzę aby to jakoś bardzo przeżywał :-)

Wyglądało, że trochę tak, chyba, że uznał to za okazję aby zabłysnąć :)

--
Marcin

maszynka lepiąca pierogi
Zapraszam na bloga o zdrowym odżywianiu